Hubneme ještě před Vánoci

banan-s-metrem-2

I když racionální by bylo, hlídat si svou váhu celý rok, sezóna hubnutí je obvykle na jaře. To si lidé pomalu začínají představovat, jak budou v létě vypadat v plavkách. Někteří se ovšem chytnou za nos dříve, a to hned po prázdninách, na kterých si uvědomí, jak v těch plavkách vypadali. Svědčí o tom i mírný nárůst zájmu o diety a hubnutí, konkrétně o Dukanovu dietu a její jídelníček.

I přes osvětové působení známých odborníků na výživu, kterými jsou i Kateřina Cajthamlová a Petr Havlíček a jejich diety v pořadu Jste to, co jíte, že se nemá hladově a že se hledět na režim stravování a pohybové aktivity komplexně, stále je zájem o rychlá a bezbolestná řešení.

Bohužel v dietě platí, že to, co je rychlé, nemusí být zrovna zdravé a rychlé diety vedou zpravidla k jo-jo efektu, tedy k opětovnému nabrání tukových vrstev. K takovým nevhodným rychlým dietám patří:

  • Známá hollywoodská dieta modelek, která trvá 3-4 dny a je založena především na konzumaci pouhého ovoce.
  • Mléčná dieta prof. Rajko Dolečka. Klasický jídelníček mléčné diety je 13denní a a je založen na hladovění při současné konzumaci především mléčných výrobků a masa.
  • Margitova dieta, dvoutýdenní program založený na konzumaci především bílkovin (masa), vzdáleně příbuzný klasické Atkinsonově dietě. Sám Margita přiznává, že dietu drží opakovaně, tedy jinými slovy říká, že její efekt je jen přechodný.

Jak poznáme, že máme nadváhu?

Orientačně třeba může pomoci kalkulačka pro výpočet BMI (body mass index). Tato hodnota se stanoví z váhy a výšky, o nadváze se hovoří, pokud tento index překročí 25, hodnota nad 30 již znamená obezitu. Záleží ovšem také na stavbě těla, pouhé vložení váhy do výpočtu nemůže zohlednit to, jestli byla zvážena žádoucí svalová hmota nebo nežádoucí tuková vrstva.

Přidej komentář

Powered by WordPress | iFreeCellPhones.com has free cell phones for sale. | Thanks to PalmPreBlog.com, Video Game Music and Fat burning Furnace